כיצד לשפר את המהירות והביצועים של אתר וורדפרס?

רוצה לקבל עדכונים?

כיצד ליישם שיפור מהירות וביצועים כחלק מתחזוקת האתר?

שיפור ביצועים בוורדפרס הפך בזמן האחרון לנושא לוהט במיוחד, זאת בעקבות עדכוני הליבה אשר עברה גוגל, עדכונים המגדירים כי מהירות האתר שלכם מהווה פרמטר קריטי עבור דירוג האתר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל.

על פי כן כך גם מגוון הגולשים המבקרים באתר שלכם, אשר מעוניינים במידע הטמון באתר האינטרנט שלכם – וחשוב גם לציין כי כיום הם מעוניינים בו כאן ועכשיו, אז כדאי שיהיה מהר.

בנוסף, חשוב לדעת כי ישנן מגוון דרכים שונות זמינות עבורנו על מנת לבצע שיפור בביצועים ובמהירות הטעינה של אתר הוורדפרס או חנות הווקומרס שלכם, במאמר הבא ריכזנו עבורכם את הטיפים המובילים ביותר.

למה חשוב שתשפרו את מהירות האתר שלכם?

ישנן מגוון רחב של סיבות אשר דורשות מאיתנו לשפר את מהירות האתרים שלנו ולצמצם את זמן הטעינה שלהם באופן איכותי ומקצועי יותר, צמצמנו עבורכם את שתי הסיבות העיקריות:

  • גוגל מעדיפה זאת – כאמור, בשל עדכוני הליבה שעבר מנוע החיפוש של גוגל, גוגל תעדיף לדרג גבוה יותר את האתרים המהירים יותר. זאת מאחר ומדובר בערך המשפר את חווית הגולש באתר וכן משרת את הצרכים של מנוע החיפוש וגם אתכם בעלי האתר ואת הגולשים המגיעים לאתר שלכם. לכן, במידה ואתם מבצעים קידום אורגני ואף קידום ממומן לחנויות בפרט או לאתרים בכלל, מומלץ כי תשפרו את מהירות האתר שלכם – פעולה שתשמש אתכם לאופטימיזציית האתר למנועי החיפוש.

  • אנשים לא אוהבים לחכות – מגוון רחב של מחקרים בנושא מעלים כי זמן הטעינה של האתר, בעת בה היא גבוהה ממספר שניות בודדות, עשויה לגרום לעד כחצי מהגולשים לנטוש אותו עוד טרם בכלל נטען ועלה. הנתונים גבוהים אף יותר כאשר נדבר על גלישה דרך הסמארטפון שכן במילים אחרות, מומלץ כי תקפידו על מהירות אתר אינטרנט גבוהה במידה ואינכם מעוניינים שחצי מהגולשים ואף יותר, יעזבו את האתר עוד לפני שהוא בכלל עלה.

טיפים מובילים לשיפור ביצועים באתר או חנות הוורדפרס שלכם

כאמור, קיים מגוון רחב של דרכים בהם ניתן לשפר את זמן התגובה של אתר הוורדפרס שלכם בכל הנוגע למהירות האתר וביצועיו, ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר:

1. בחירת אחסון איכותי ומהיר לאתר שלכם – אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיעים באופן ישיר על מידת מהירות האתר שלכם הוא שרת האחסון בו אתם מאחסנים את האתר.

בעת בה העסקה מאוד זולה או מציעה מגוון רחב של שירותים בלתי מוגבלים עבור גולשי האתר, ניתן לומר באופן חד משמעי כי מדובר בעסקה טובה, וכל שנשאר הוא להשוות במחיר.

האמנם? ברוב המוחלט של המקרים מדובר למעשה בשרת שיתופי אשר לא יספק לכם יותר מזמן טעינה סביר, פשוט כי אתם לא לבד בשרת הזה ולכן גם מבחינת אבטחה שרת זה פחות מומלץ. במידה וכן תרצו להסתפק בשרת הזול, אחת מחברות האחסון המומלצות ביותר כיום היא Hostinger – חברה המציעה ביצועים ברמה גבוהה בליווי עלויות סבירות ביותר ביחס לשאר החברות בשוק.

אך במידה ואתם לא מסתפקים במועט, או שהאתר שלכם חווה עומסים גדולים של תנועה וחשוב לכם שיהיה זמין ומהיר בכל שעה 24/7, אנחנו ממליצים לא להתפשר על שרת אחר מאשר שרת האחסון Cloudways אשר מתאים במיוחד לאותם אנשים אשר נמצאים בשלבים מתקדמים יותר, מדובר בחברה המציעה אחסון פרטי באמצעות ענן מתקדם ועל כן בעלת מהירות חסרת תקדים.

Cloudways -  אחסון פרטי סופר מהיר בענן
Cloudways – אחסון פרטי סופר מהיר בענן

2. שימוש בתוסף Сache – בתוך המאגר התוספים של וורדפרס תוכלו למצוא במגוון גדול של תוספי מטמון. התוספים הם ללא עלות אך רובם מספקים גם מסלול פרימיום לאופטימיזציה מרבית ותמיכה בשירותים חיצוניים.

על מנת לחסוך לכם זמן בחיפושים אחר תוסף הקאש האידיאלי – אנו ממליצים לכם על התוסף WP-Rocket שהוא אמנם תוסף בתשלום כלומר פרימיום בלבד, אבל הוא הכי טוב מכל הבחינות, ובכלל במה שקשור לביצועים מומלץ לעבוד עם שירות פרימיום שגם נותן מענה ותמיכה כשיש תקלות, בעיות או שאלות בנוגע להגדרת התוסף, פיצ'רים חדשים, תמיכה בתוספים ושירותים אחרים ועוד.

חשוב לציין כי מרבית תוספי הקאש השונים עשויים להיות מעט מורכבים למשתמש הממוצע, ובנוסף אין כל הבטחה שהתוסף יספק תוצאות משמעותיות מספיק, או בכלל, בכל הנוגע לשיפור מהירות האתר.

התוסף WP-Rocket מעניק איזון בין רמת המורכבות של התוסף עצמו, לבין שיפור ביצועים בוורדפרס – שכן חשוב כי תקפידו על התקנה נכונה של התוסף בצורה מותאמת אישית לאתרכם. לרשותכם מגוון מדריכים עשיר באתר החברה ותמיכה מהירה ואיכותית עד רמת הקוד, כלומר ניתן לתת לתמיכה גישה זמנית לאתר לעזרה בפתרון תקלות.

WP-Rocket - התוסף ההכי טוב להאצת אתרים ולשיפור מהירות וביצועים באתרי וורדפרס
WP-Rocket – התוסף ההכי טוב להאצת אתרים ולשיפור מהירות וביצועים באתרי וורדפרס

3. השתמשו ברשת CDN – דבר נוסף אשר תוכלו לעשות עבור התחזוקה ושיפור הטעינה של אתר הוורדפרס שלכם הוא להשתמש ברשת הפצת תוכן – CDN שהיא רשת אשר מורכבת ממספר רחב של שרתים שונים אשר ממוקמים בפיזור ברחבי העולם, באמצעותה תוכלו לנתב את התנועה באופן ישיר לאתר שלכם על פי מיקום הגולש ולהעביר את המידע הרצוי באופן נגיש יותר לכלל הגולשים.

אחד היתרונות הבולטים ביותר בשימוש ברשת הפצת תוכן – CDN הוא האפשרות לשמור את גרסאות ה-Cache של העמודים השונים באתר שלכם – זאת על גבי אותם שרתים אשר מפוזרים ברחבי העולם, כך שבעת בה מגיע גולש לאתר שלכם ממיקום גיאוגרפי מסוים וינסה להיכנס, הוא יקבל מיד את גרסת ה-Cache מהשרת הסמוך אליו ביותר.

באמצעות שימוש ב-CDN תוכלו למעשה להשוות את מהירות הגלישה באתר שלכם לכלל הגולשים מרחבי העולם. פה אנחנו ממליצים על ה-CDN של Bunny.net אשר נותנים את השירות הטוב והמהיר שלהם בעלות הנמוכה ביותר שיש בשוק, מחיר שאנחנו מגדירים אותו כמחיר בדיחה או כמעט בחינם.

שירות זה מומלץ ביותר עבור אתרים שהתנועה אליהם היא גלובלית או מכמה מדינות שונות, אבל גם לאתרים מקומיים עם הרבה טראפיק.

Bunny.net - ה-CDN הטוב והמהיר בעלות הנמוכה ביותר שיש בשוק
Bunny.net – ה-CDN הטוב והמהיר בעלות הנמוכה ביותר שיש בשוק

4. מחיקת תוספים מיותרים – אפשר לומר באופן חד משמעי כי אתרי וורדפרס זוכים לפופולריות רבה בשל הכמות הרחבה והמגוונת של התוספים אשר ניתן להתקין בהם. כל תוסף אשר תתקינו על גבי האתר שלכם עשוי להעניק לו פונקציונאליות, בין אם מדובר ברמת הנראות ובין אם מדובר ברמת התפעול של האתר עצמו.

חשוב לזכור, תופעת לוואי נפוצה של אתרים המשלבים מספר רב של תוספים היא האטה משמעותית של תפקודו השוטף של האתר, במרבית הפעמים שלא לצורך.

קחו לדוגמא את התוסף הנפוץ אלמנטור פרו, תוסף אשר מיועד להקמת אתרים בצורה נוחה ויזואלית יותר, רק מהיות התוסף מותקן באתר ניתן לומר כי הדבר מוסיף משקל ופניות על גבי השרת בכל העמודים באתר, גם במידה ולא ביצעתם שימוש באלמנטור פרו בעמוד אחר.

כלומר, השימוש באלמנטור כתוסף מולטי פונקציונלי הוא לגמרי מומלץ וזהו כנראה אחרון התוספים שהיינו מוכנים לבטל באתר שלנו, אך חשוב לזכור שלכל אתר אשר מותקנים בו תבניות ותוספים, ואפילו אתרים הכתובים ברובם בקוד, כאשר האתר כבר חיי וקיימת אליו תנועה חשוב לעשות לו תהליך אופטימיזציה ואף לתחזק אותה באופן שוטף.

טיפים נוספים לשיפור המהירות בוורדפרס או בווקומרס שלכם

נהלו רשומות DNS אך ורק דרך Cloudflare. יש לזה המון יתרונות שאולי נרחיב עליהם בפעם אחרת אבל בשורה התחתונה, זה יותר מהיר ויותר בטוח, ויחסוך לכם משאבים רבים מהשרת במיוחד כשיש עומס על האתר.

השתמשו בתוסף אופטימיזציה לתמונות, אנחנו ממליצים על Shortpixel אבל ישנם עוד לפחות 3-4 תוספים שיעשו את העבודה מצויין. בנוסף, ניתן להפחית משמעותית את גודל ומשקל התמונות ע״י ייצוא נכון מתוכנת העריכה כגון פוטושופ, פיגמה, XD ואחרות.

נשמע לכם מורכב מידי? מוזמנים לפנות אלינו לקבלת הערכת מחיר על העבודה. אנחנו נשמח לתת מענה 🙂 ניתן לפנות אלינו כאן.

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט
וואצאפ
העתקה

מאמרים נוספים

כניסה