מדריך למתחילים עם שרתי קלאודוויז המושלמים לוורדפרס

תוכן עניינים

רוצה לקבל עדכונים?

תוכן עניינים

בטח כבר שמעתם על קלאודוויז – שרת הוורדפרס הפופולארי, זה שכולם מדברים עליו…

במדריך נסביר את כל השלבים הנכונים כאשר מעבירים אתר לשרתי האחסון של Cloudways, כולל הגדרת האחסון בצורה האופטימלית ביותר, כדי שהשרת יעבוד בצורה חלקה ומהירה.

בנוסף, תקבלו הנחה של 20% הנחה ל-3 חודשים אם תרשמו דרך הקישור הבא: https://digitizer.link/cloudways ותשימו בעמוד התשלום את קוד הקופון: Digitizer

שנתחיל?

שלב 0: לפני שנעביר את האתר, רצוי מאוד שה-DNS של הדומיין ינוהל דרך CloudFlare (לרוב האתרים יספיק החשבון החינמי). ה-DNS של CloudFlare הכי מהיר בעולם ונותן עוד שכבת הגנה כי כתובת השרת לא חשופה. 

בנוסף, ניהול רשומות ה-DNS בשליטתכם ואינו "מוצמד" לשרת האחסון שלכם והסיבה הזאת חשובה כי מרגע שהאתר הועתק לשרת החדש, יקח פחות מדקה עד שכל העולם יראה את האתר בשרת החדש שלכם, במקום שזה ייקח 24-72 שעות ברוב המקרים, כאשר בזמן זה האתר נמצא בשני מקומות (באחסון הישן והחדש) בו-זמנית. 

תחשבו שגולש פותח הזמנה באתר אחד ואתם מסתכלים על האתר אבל באחסון השני, דברים עלולים ליפול בין הכיסאות למשך כמה שעות ולכן אנו רוצים לצמצם את הזמן הזה למינימום.

אם אין לכם עדיין חשבון ניתן לפתוח חשבון קלאודפלייר בלינק הבא https://www.cloudflare.com ולאחר מכן אנו נלחץ על New Site ונכניס את כתובת הדומיין של האתר, נבחר בחשבון חינמי, ניתן להם רגע לסרוק את כתובות ה-DNS הישנות ונוודא שהרשומות נכונות ולא חסר שום דבר.

בשלב הבא אנו נקבל הודעה שאנחנו צריכים לשנות את רשומות ה-NS (NameServer) ברשם הדומיין שלנו ויוצגו לנו שתי שורות שצריך לשנות ברשם הדומיין. לדוגמא:
moishe.ns.cloudflare.com
oofnik.ns.cloudflare.com

לאחר שנשנה ברשם הדומיין את רשומות ה-NS, נאשר ב-Cloudflare שביצענו את השינוי ונחכה 12-72 שעות עד שנקבל אישור שה-NS עבר בהצלחה.

לאחר האישור, ניהול רשומות ה-DNS עבר ל-Cloudflare וזה כבר לא מתנהל אצל רשם הדומיינים. חידוש הדומיין עדיין יהיה אצל הרשם כמובן, ומומלץ שיהיה חידוש אוטומטי מוגדר שם.

שלב 1: סוף סוף אנחנו פותחים חשבון ב-Cloudways. אנחנו ממליצים על סף חובה לשדרג את החשבון מיד, כי תקופת הניסיון בחינם הינה שלושה ימים בלבד! ואם תשכחו לשדרג השרת שלכם יימחק לגמרי ואיתו כל המידע! 

בנוסף, אם אתם רוצים שרת מעל 4GB אתם חייבים חשבון מאושר, מכיוון שאין תקופת ניסיון כלל לשרתים מגודל זה ומעלה.

שלב 2: בחירת השרת – העדיפות הראשונה שלנו היא Vultr HF (High Frequency) או Digital Ocean Premium, מדובר בשרתים עם דיסקים ומעבדים מהירים יותר מהרגיל, מותאמים במיוחד עבור מהירות פנומנלית וביצועים מיטביים.

שלב 3: בחירת המיקום – גם בעולם הדיגיטלי למיקום יש חשיבות. לאתרים ישראליים עם תנועה מהארץ מומלץ לבחור בגרמניה (פרנקפורט) בגלל שזה המיקום הכי קרוב לישראל, או אמסטרדם.

אתרים עולמיים שהתנועה אליהם גלובלית מומלץ לבחור בלונדון, ניו-יורק או קנדה, או כל מיקום שממנו מגיעים רוב הגולשים שלכם.

אתרים לקהל אמריקאי – מומלץ לבחור בניו-יורק או שיקגו.

שלב 4: כמות המעבדים ונפח הזיכרון – זה מאד תלוי באתר שלכם, רוב האתרים יעבדו מצויין עם שרת של 2GB ומעבד אחד בתנאי שהתנועה אליהם לא גדולה מידיי. 

אם אתם רוצים לאחסן מספר אתרים באותו שרת או שיש לכם תנועה רבה לאתר אנחנו ממליצים על לפחות 2 מעבדים ו-4GB זיכרון.

אם יש לכם כבר אתר פעיל באחסון אחר, ושם אתם עם שרת גדול של 6 מעבדים ו-32GB זיכרון, אז אולי כדאי שתבחרו משאבים דומים (ברוב המקרים אתם אפילו תחסכו חלק מהעלות החודשית שלכם), כי כנראה האתר שלכם צריך את זה.

שווה לבדוק, במקרים מסוימים בגלל שהאחסון הקודם לא ידעו לטפל בבעיות הקשורות בביצועים או שלא היה להם אינטרס לעזור לכם מלבד שתשלמו לו יותר כסף, וכנראה שפשוט הומלץ לכם לשדרג עוד ועוד את המשאבים והגעתם למצב שאתם כבר משלמים מאות שקלים בחודש.

אם אתם שמים יותר מאתר אחד על אותו שרת, אין בעיה כמובן, כי אין מגבלת דומיינים, אבל שימו לב, אם אתר אחד דורש גרסת PHP 7.2 למשל ואתר אחר עם גרסה 7.4, הם חייבים להיות בשרתים נפרדים.

מבחינת אבטחה רצוי להפריד, אבל מבחינת ביצועים עדיף שרת אחד גדול מאשר שניים קטנים.

שלב 5: הגדרת השרת – בהגדרות של השרת (שימו לב שיש הגדרות שונות לשרת והגדרות שונות לאפליקציה/האתר), ניגש להגדרות SETTINGS & PACKAGES ובלשונית BASIC נשנה את MEMORY LIMIT ל-512MB.

לאחר מכן בלשונית ADVANCED למטה נשנה את NGINX->STATIC CACHE EXPIRY ל-525600. נקודה חשובה שתעזור לכם בשיפור הציונים במבחני מהירות השונים.

בלשונית PACKAGES, תשנו את גרסת PHP לאותה גרסה שיש לכם באתר הנוכחי (כדי למנוע שגיאות), רצוי שזו תהיה גרסה 7.4, או 8 שכבר במצב יציב, בדקנו במספר שרתים שלנו). כדי לבדוק מהי הגרסה שיש לכם באתר הנוכחי כנסו לעמוד wp-admin/site-health.php/ באתר הישן ובדקו מהי הגרסה הנוכחית.

לסיום בלשונית PACKAGES, תשנו את גרסת MySQL לגרסה האחרונה שקיימת (כיום MariaDB 10.4).

שלב 6:  גיבויים אוטומטיים – בהגדרות של השרת בלשונית Backups תשנו את Backup Retention ל-4 שבועות, כדי שיהיה להם גיבויים לחזור אליהם למקרה הצורך.

שלב 7: אבטחת מיילים – בהגדרות של השרת, בלשונית SMTP תבחרו את Elastic Email, זה עולה כמה סנטים וזאת הדרך הכי קלה כדי שהאתרים בשרת יוכלו לשלוח מיילים. צריך לאפשר את זה בחלון Add-ons.

שלב 8: התקנת וורדפרס – בשלב הזה, כבר בחרתם מפרט והקמתם שרת ועכשיו אתם מתקינים אתר וורדפרס ראשוני כאשר בסוף ההתקנה תקבלו כתובת זמנית בסגנון:
http://wordpress-XXXXXX-XXXXXXX.cloudwaysapps.com.

שלב 9: בהגדרות של האפליקציה/אתר, בלשונית ACCESS DETAILS צרו משתמש SFTP בצד ימין תחת APPLICATION CREDENTIALS הוא ישמש אותנו להעברת הקבצים בהמשך.

למסך הזה אנו נחזור בהמשך בשביל לקחת את DB Name, Public IP ואת APPLICATION URL ולבצע את המיגרציה.

שלב 10: באיחסון הישן (זה שהאתר שלכם נמצא בו כיום), אתם מתקינים את התוסף Cloudways WordPress Migrator ומפעילים אותו.

שלב 11: בהגדרות של התוסף, אתם מכניסים את כתובת הדואר שלכם ואת הפרטים משלב 9. 
ב-Destination Site URL מזינים את הכתובת הזמנית של האתר המופיעה ב-APPLICATION URL, ב-Database Name שמים את DB Name, ב-Server Public IP Address שמים את Public IP, ב-SFTP Username שמים את שם המשתמש וב-SFTP Password שמים את הסיסמא.

לאחר מכן מאשרים ולוחצים על Migrate ויתקבל למייל אישור שהמיגרציה התחילה. בשלב הזה האתר רק מועתק לאחסון החדש,זה תהליך שיכול לקחת בין 30 דקות ל-12 שעות, תלוי בגודל האתר.

לאחר קבלת המייל שהמיגרציה הסתיימה אתם יכולים לבדוק את האתר החדש עם הכתובת הזמנית.

זהו שכפול מלא של האתר, עם כל המשתמשים וההרשאות.

קובץ htaccess הישן לא הועתק, אז אם היו לכם שם הגדרות מסוימות או הפניות 301 שהיו בקובץ הישן, יש להעתיקם לקובץ החדש. 

במידה והאתר עם הכתובת הזמנית הולך להישאר לזמן ארוך, כדאי לוודא שמנועי חיפוש לא יסרקו את האתר, בעזרת ההגדרה ב-Settings->Reading.

שלב 12: בדקו באתר באחסון הישן אם היו דברים שהשתנו מהנקודה של תחילת ההעתקה, למשל אם יש לכם חנות ווקומרס אז אולי יש הזמנות חדשות שנוספו בשעות האחרונות מתחילת ההעתקה, ורשמו לכם את הפרטים.

שלב 13: במסך הניהול של Cloudways, בהגדרות של האפליקציה (האתר) תחת Domain Management נוסיף את הדומיין של האתר (לאחר מכן לא נוכל להיכנס יותר לאתר החדש עד שנבצע את השלב הבא).

שלב 14: ב-CloudFlare, נשנה את כתובת ה-IP של רשומת A, כך שיהיה רשום שם ה-Public IP שלנו משלב 9 ולאחר כמה שניות כל העולם יראה את האתר באחסון החדש!

שלב 15: הפעלת HTTPS – במסך הניהול של Cloudways, בהגדרות של האפליקציה תחת SSL Certificate, נוסיף את הדומיין והאימייל שלנו, כדי לקבל SSL בחינם. נשמור ולאחר מכן נאשר שיהיה הפנייה אוטומטית ל-HTTPS.

שלב 16: סיימנו! בשלב הזה האתר יהיה פעיל עם HTTPS. לפעמים במידה ותראו קישורים פנימיים לכתובת הזמנית (משלב 8) הדרך הכי טובה היא לבצע החלפה של ביטוי היא עם התוסף Better Search Replace.

לאתר התקנה והפעלה, תחת Tools->better search replace, ב-Search for אנו נרשום את הכתובת הזמנית בלי ה-HTTP ולשים לב בלי ה / בסוף הכתובת, וב-Replace with אנו נרשום את כתובת הדומיין המדויקת שלנו, בלי הHTTP או HTTPS ובלי / בסוף הכתובת.

לאחר מכן נסמן את כל הטבלאות תחת Select tables ונסמן את Case-Insensitive כדי שאם בטעות היה קישור עם אותיות גדולות, נמצא גם אותו. נבטל את הסימון של Run as dry run.

שימו לב, תבדקו טוב טוב לפני ההרצה, כי הפעולה הזו משנה את הערכים ב-Database ולכן היא מסוכנת.

אם יש לכם את התוסף Duplicator, אל תסמנו את הטבלה שלו, כי התוסף ייכשל כשהוא יגיע לטבלה שלו.

בהנחה שהכל עבר בהצלחה, נבצע שוב את שלב 16, רק שהפעם נחליף את שם הדומיין שלנו כשאנו שמים אותו עם HTTP ונחליף עם אותה כתובת עם HTTPS, לדוגמא נחליף את http://www.domain.com ב-https://www.domain.com

כדי שלא יהיו לנו קישורים פנימיים שדורשים הפניות.

שלב 17: מיילים על הדומיין – אם באחסון הישן, תיבות הדואר היו במסגרת האחסון, ולא עם דואר חיצוני כגון G-Suite, שימו לב שצריך לפתוח תיבת דואר חדשה לדומיין שלכם. ניתן לעשות זאת ב-RackSpace דרך Cloudways בעלות של 1$ לחודש לתיבה.

אפשר לפתוח רק תיבה אחת, והיא תהיה catch all כך שגם אם שולחים לכם ל-info, support, contact, sales… זה יגיע לתיבה שלכם. כמובן שתוקפים ינצלו חולשה זאת ועלולים להציף אתכם בספאם. אנחנו לא ממליצים להשתמש ב-catch all.

אם אתם מוכנים להסתפק במיילים נכנסים בלבד תוכלו לעשות מייל routing דרך CloudFlare. זה פיצ׳ר חדש ומדליק שנוסף ממש לאחרונה ולגמרי בחינם.

אם אתם חייבים מיילים יוצאים בנוסף לנכנסים ניתן לרכוש חבילת אחסון זולה באחסון שיתופי כמו Hostinger ולהשתמש בשרת הזה כשרת המיילים העסקי שלכם. אם תבחרו באופציה זאת לא תהיו מוגבלים בכמות הדומיינים, תיבות מייל או הפניות מייל.

סיימנו, הכל תקין ומהיר!

לא בטוח, שימוש במדריך זה עלול לשפר רק מעט את המצב הקיים עבורכם. אך אם עדיין לא הגעתם למהירות מספקת מדריך זה נתן לכם בסיס טוב ועכשיו ניתן לגשת לעבודת האופטימיזציה בתוך האתר כמו לשפראת התמונות, הפונטים, האייקונים, הסקריפטים, LCP, CLS, cart fragments, הפיקסלים ועוד…

כתבנו גם על זה מדריך, אנחנו ממליצים לקחת רבע שעה הפסקה ולאחר מכן ללמוד גם כיצד לשפר את המהירות והביצועים של אתר וורדפרס.

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
פינטרסט
וואצאפ
העתק

מאמרים נוספים

כניסה